Gulddagar för att sälja i butik – Så mycket ökar försäljningen av livsmedel.

Countervailing measures in pandemic. Grocery shopping.

Många branscher har det tufft på grund av COVID-19. Enligt Expressen så ökar Ica-butikerna och livsmedelsvarumärken i butik sin omsättning och gör kanonvinster. Förra året var bra. Det här året kommer slå alla rekord.

Effekterna av coronasmittan uppskattas till plus 3,4 procent. Det man sett är att kunderna dumpar restaurangerna och hellre äter hemma. Även många ungdomar och vuxna har hjälp till att handla till de äldre som inte kunnat gå ut och handla. Fler kunder i butikerna har även visat sig handla mer per person än tidigare, fler tar hem sig mer produkter.

Ett exempel är Ica Maxi Stormarknad i Jönköping som omsatte otroliga 704 miljoner kronor, vid det senaste räkenskapsåret. Nu när försäljningen ökar, ökar även intresset för att sticka ut som varumärke i butikerna. Det finns ingen bättre tid för att göra specialexponering i butik, eftersom ökad exponering kan öka din försäljning jämfört med andra varor med 250%.

Vinn över konkurrenterna på hyllan bredvid och stick ut med ett hyllställ eller en display.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Det ML Display sticker ut på är hela kedjan, allt från det första provet, test i butik, rätt material i rätt tid och rätt pris.

Mathias Åström
ReFuel AB
Få tips på hur du kan öka försäljningen direkt till mailen

5 hemligheter till ökad försäljning i butik

Denna kostnadsfria rapport avslöjar de mest kraftfullaste affärshemligheterna för att snabbt öka din försäljning och växa varumärken i butik. Få gratis tillgång till vad andra fått betala flera tusentals kronor för att få.