Alla företag som säljer sina produkter i detaljhandeln vet det: det är inte lätt idag att förbättra synligheten för en produkt i butik. Konkurrensen är tuff och det finns gott om val för konsumenterna. Att ha en stark marknadsföringsstrategi är viktigt för att ha en chans i butiken. Till exempel den här vackra pop up displayen för varumärket Ramlösa. Butiksdisplayer är obligatoriska för att hjälpa ditt varumärke att sticka ut i detaljhandeln.
Designen är stilren, men eftersom Ramlösa även skapat en unik form på texten ”Ny Smak” så ger detta ännu mer uppmärksamhet i butiken!

Att ha en pop up display är ett bra sätt att få mer synlighet, attrahera kunder och förbättra försäljningen. Det är dags att börja tänka på att skapa dina anpassade displayer och lära dig mer om specialexponering.
Fördelar med en Pop Up Display
– Synlighet: sticker ut från andra produkter på hyllan. Var kreativ och välj ut intressanta färger på din pop up display för att bli ännu mer synlig. Till exempel denna pop up displayen från Felix ketchup.
Detta engagerar verkligen kunderna eftersom displayen visar deras huvudsäljande produkt. Dessutom är produkterna vid sidan av displayen så att kunderna enkelt kan handla. Eftersom det ser ut precis som deras produkt till försäljning kunde varumärket skapa större synlighet i butiken. – Karl Feldt
– Skilja produkterna från andra: En mer kraftfull presentation för kunderna gör att din produkt ser mer värdefull ut i kundernas ögon.
Här är ett exempel från Felix ketchup:

Genom att visa sin produkt på en display som liknar varumärkets produkt så ökar försäljningen otroligt mycket eftersom displayer håller samma utseende som varumärket.
– Förbättra försäljningen: En pop up display hjälper varumärken att få massiv exponering. Med ökad exponering driver det impulsköp eftersom kunden frestas att ta med en av dina produkter när de passerar displayer trots att kunden inte planerade att köpa den i första hand.
Vad kan vi lära oss av pop up displayer
Användningen av en pop up display i detaljhandeln har definitivt hjälpt varumärken att sticka ut från resten. Displayer för varumärkena märks också på avstånd och detta hjälper till att framhäva deras varumärke och främst lockas kunder att gå och ta några av dina produkter som erbjuds. Ännu viktigare är att färgerna som används passar bra tillsammans.
Inspirerades du också av detta? Som tur är, kan ML Display-teamet hjälpa dig att komma fram med fantastiska och unika pop up displayer för ditt företag. Vi har produktdesigners som har lång erfarenhet av att designa pop up displayer och skräddarsy displayer och hyllsställ för företag. Kontakta vårt team idag för att lära dig mer om hur vi kan hjälpa dig att växa ditt företag genom effektiva displayer.
Vad är en pop up display?
En pop up display är en specialiserad form av reklam som finns nära, på eller bredvid en produkt.
Varför ska jag välja en popup display?
Pop up displayer är mycket effektiva för snabba konsumtionsvaror. Det är en bra marknadsföringsstrategi för att locka kunder till en viss produkt. Det är ett kostnadseffektivt sätt att öka varumärkesmedvetenheten och synligheten och driva på fler kampanjer.
Hur kan jag göra min pop up display effektiv?
Din pop up display ska vara väldesignad, kreativ, färgstark och iögonfallande. Detta för att du ska kunna fånga kundernas uppmärksamhet snabbt och effektivt.
Letar du efter fler idéer för pop up displayer?
Kolla genom våra varumärken vi har samarbetat med tidigare.