Vi är Sveriges mest effektiva kampanjtryckeri.

Kreativa displayer för små och stora företag.

Butiks­kommunikation

Är du redo att öka försäljningen med 900%?

Oftast så är även inköpslistan ett enkelt sätt att inte glömma saker, men ger ingen information om när vi köpt för mycket, eller vilket märke som ska profileras av alla de alternativ som ges. Listorna har inte förändrats sen penna och papper kom in i bilden men utbudet i affärerna har det. Idag är det som hindrar för dina försäljningssiffror att öka hur du presenteras i butikshyllorna. En liten hyllvippa med information och ett snabbt budskap ökar kunders medvetande om den med 11,2% och av de kommer 54% att stanna till vid produkten. (Lange & Nordfält, 2012)

80% av köpbesluten i butik tas på plats och är inte planerade utan kan ses som impuls eller situationsstyrda i stunden. 

Idag så får man stå ut med många intryck när man går i en affär. Det är blinkande lampor, extra pris och ständiga påminnelser om att vara medlem så får ta del av kampanjpriser. I snitt är 75% av marknadsföringsbudgeten, från ett livsmedelsföretag, till så kallat promotion. Detta kan vara kostnader för prissänkningar och ”3 för 2” kampanjer.

Det intressanta är att studier visar på att bara genom att använda sig av rätt butiksexponering så kan man behålla sina priser på samma nivå men ändå öka sin försäljning. En studie, visar att man ökade försäljningen på schampo och popcorn med 900 – 1600%, över en 4 veckors period bara genom att placera fyra displaysäll på olika platser i en butik. Detta utan att sänka pris eller erbjuda någon form av ”extra vinning” för kunden. (Andersson & Hjorth, 2012) Studien visade även på en ”över spilleffekt” där övriga schampo och snask försäljning ökade med 5%.

Att underskatta förmågan att påverka kunden i butiken är ett misstag som kan stå företag dyrt. Mycket reklam för sin produkt är endast ett sätt att väcka begär och önskan men själva beslutet om köp sker i dagligvaruhandeln och den tidigare beslutna kunden kan gärna se sig prova något nytt som känns som det rätta beslutet i stunden. Ha detta i tanke när ni ser till vilka produkter som ni vill använda er av i er marknadsföring.

Butikskommunikation

Hur kan vi hjälpa dig?

Fyll i formuläret så hör vi av oss!

Namn

E-post

Telefonnummer

Meddelande

På vår hemsida använder vi cookies. Om du fortsätter använda hemsidan antar vi att du godkänner dessa. Du kan också läsa om vår integritetspolicy här.